11 oktober 2013

6e Fractietour

De SGP-fractie hecht eraan om in de gemeenschap te staan en niet op afstand te besturen. Daarom wordt er regelmatig een fractietour gehouden waarbij we als SGP-fractie locaties of organisaties bezoeken. Zaterdag 5 oktober zijn we als eerste op bezoek geweest bij dhr. Dorst die plannen heeft om een landgoed te realiseren aan de Postweg bij de Yerseke Moer. Hij heeft ons uitgelegd wat zijn plannen zijn. Het huidige woonhuis blijft gehandhaafd en daarnaast worden er nog drie nieuwe woningen gebouwd. Daaromheen blijft de natuur zoals deze nu is en wordt deze ook voor iedereen toegankelijk. We hebben even gekeken bij de verschillende kleine weitjes die er zijn en omringd worden door een rand van bebossing. Tijdens de rondgang op het terrein wordt ons diverse keren gewezen op enkele prachtige doorkijkjes naar de omgeving. De Yerseke Moer is hier prachtig te zien. Mooi dat dit een landgoed wordt waar iedereen in stilte kan genieten van de natuur.

Inmiddels is het tijd om richting Goes te gaan waar de opening van het nieuwe pand van de Betho plaats zal vinden. De Betho is een sociale werkvoorziening waar onder andere mensen uit Reimerswaal werkzaam zijn. De voorzitter, dhr. J. de Pooter verricht samen met mevr. Schrijver als langst werkzame personeelslid bij de Betho de openingshandeling. Na de officiële opening hebben we een rondje door het pand gedaan en gezien wat er zoal wordt gedaan. Veel verpakkingswerkzaamheden voor verschillende bedrijven worden uitgevoerd. In dit nieuwe pand is alles zo ingericht dat er in verschillende afdelingen gewerkt kan worden. Een mooi magazijn waarin alles opgeslagen kan worden, is het eind van onze route.

Een prachtige voorziening die het waard is om in stand gehouden te worden. Daar willen we dan ook vanuit Reimerswaal voor gaan.

We kunnen ook deze keer weer terugzien op een mooie fractietoer.