8 maart 2022

Afscheid burgemeester van Wingerden

De raadsvergadering van dinsdag 8 maart was de laatste officiële vergadering in de oude samenstelling van de gemeenteraad. Een bijzondere vergadering, want we namen ook afscheid van onze waarnemend burgemeester mevrouw van Wingerden. Vanaf 25 oktober 2021 nam zij de taken waar van burgemeester mevrouw van Egmond. Zij was sinds augustus 2021 vanwege ziekte afwezig. Omdat zij voldoende is hersteld pakt zij vanaf 14 maart 2021 haar werkzaamheden weer op.

Tijdens het afscheid van mevrouw van Wingerden was er ruimte voor diverse toespraken en woorden van dank. Namens de Provincie sprak Commissaris van de Koning Han Polman, namens het college sprak wethouder Maarten Both en namens de raad sprak Marien Weststrate. Daarna sprak de vertrekkende burgemeester de raad toe met een terugblik op haar periode van vervanging.

SGP Reimerswaal bedankt mevrouw van Wingerden hartelijk voor haar professionaliteit en de inzet van haar ervaring in Reimerswaal. Ook zijn we blij dat burgemeester van Egmond haar taken weer mag en kan oppakken in Reimerswaal. We wensen haar daarbij van harte Gods zegen toe in haar verantwoordelijke ambt.

Foto's: gemeente Reimerswaal