12 september 2024

Hier wil Reimerswaal woningen bouwen t/m 2030

Onlangs is de gemeenteraad geinformeerd over de huidige status van woningbouwplannen in de gemeente. We laten u graag zien wat de woningbouwplannen zijn tot en met 2030 en hoeveel woningen er al zijn gerealiseerd.

Afspraken en doelen
In het coalitieakkoord van SGP en Leefbaar Reimerswaal is afgesproken dat tussen 2022 en 2026 300 nieuwe woningen gerealiseerd worden in Reimerswaal. In 2022 en 2023 zijn 192 woningen opgeleverd. Daarnaast heeft de gemeente, in Zeeuws verband, zich als doel gesteld om in de periode 2022-2030 in totaal 1035 nieuwe woningen te realiseren.

Plannen per woonkern
Op onderstaande afbeeldingen ziet u per woonkern welke plannen er zijn. De oranje gearceerde locaties zijn plannen die de gemeente voor 2030 wil realiseren. De grijs gearceerde locaties verwacht de gemeente niet voor 2030 te realiseren. In sommige gevallen is ook een getal opgenomen achter de projectlocaties. Dat duid op het aantal woningen wat naar verwachting gerealiseerd zal worden.

Woonbehoefte
In heel Reimerswaal is er een sterke behoefte naar nieuwbouw van woningen. Met name naar seniorenwoningen is veel vraag. Onze fractie zet zich dan ook in om de urgentie hiervan blijvend onder de aandacht te brengen bij het college en ook juist de behoefte aan seniorenwoningen onder de aandacht te brengen.