17 januari 2022

Online event kiezen voor de kern is een succes

Op vrijdag 14 januari organiseerde SGP Reimerswaal haar eerste live bijeenkomst. Online konden geinteresseerden meekijken naar de uitzending vanuit de Hervormde kerk van Yerseke. En dat gebeurde volop. Op het hoogtepunt keken bijna 500 mensen live mee naar het online event. Dat overtrof dan ook alle verwachtingen van de organisatie. Nooit eerder had een bijeenkomst van SGP Reimerswaal zoveel bezoekers.

Tijdens de avond was er een afwisselend programma. Uit de vele positieve reacties bleek dat juist de afwisseling in de avond erg gewaardeerd werd. Een mooie mix van muzikale en inhoudelijke invulling. Ook na de live uitzending wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het event terug te kijken op Youtube. Inmiddels staat de teller op meer dan 2.600 weergaven.

Tijdens de avond sprak onder meer Roelof Bisschop, Tweede Kamerlid namens de SGP. 'Bijbelse politiek, maar ook verantwoordelijkheid dragen met praktische politiek, dat is wat u van SGP Reimerswaal mag verwachten', zo sprak hij de luisteraars toe.

Gerard van de Wege ging in op de belangrijkste thema's voor jongeren: woningbouw, maatschappelijke participatie en klimaat. Want 'wie de jeugd heeft, heeft de toekomst', aldus de voorzitter van SGP-jongeren in Reimerswaal.

De eerste 5 kandidaten van SGP Reimerswaal hielden ook een bijdrage over een aantal thema's uit het verkiezingsprogramma. Lijsttrekker Maarten Both sloot af met een speech over het eerste kernthema van SGP Reimerswaal: 'De Bijbel als vaste koers'.

De avond werd omlijst door een uitgebreid muzikaal programma. Organist Cees van der Hart, fluitgroep Chasifja, Trompettist Frank Zuidijk en Duo Hoekman voerden afwisselend mooie en passende muziekstukken op. Ds. Van der Kuijl opende de avond en verzorgde ook de sluiting.

De avond is terug te bekijken via Youtube!