23 september 2022

SGP Zeeland organiseert landbouwtour

Boeren. We hebben ze hard nodig. Allereerst voor onze voedselvoorziening. Maar ook voor de inrichting en het beheer van ons mooie Zeeuwse landschap. Helaas staat de agrarische sector tegenwoordig flink onder druk. Onder druk van 'Den Haag' om minder stikstof uit te stoten. Onder druk van 'Brussel' om derogatie vanaf 2026 te verbieden. Onder druk van het klimaat door lange, droge periodes afgewisseld met hevige neerslag in korte tijd. Onder druk van hoge prijzen voor grondstoffen. Onder druk van 'de maatschappij' om milieuvriendelijker te telen. En ga zo maar door.

Hoe kunnen we boeren in Zeeland een duidelijk toekomstperspectief bieden? Inmiddels is duidelijk dat de provincie aan de lat staat om het stikstofbeleid voor Zeeland uit te werken. Dat weinig boeren enthousiast worden van de plannen van het kabinet is duidelijk. Maar welke oplossingen zijn er dan wel? En hoe kunnen we dat bereiken? De SGP gaat graag met agrariërs en andere geïnteresseerden in gesprek over alle uitdagingen en kansen die er liggen. We organiseren 5 avonden, verspreid over heel Zeeland, waarop we graag het gesprek met u aangaan en met u nadenken over de toekomst van de agrarische sector.

Tholen
Datum: D.V. maandag 19 september, 20:00 uur
Locatie: Fa. Guiljam, Eerste Bosdreef 2, Sint-Annaland

Walcheren