Bibliotheek

Reimerswaal is aangesloten bij Bibliotheek Oosterschelde, samen met vijf andere gemeenten. De bibliotheek heeft 1 grote vestiging in Kruiningen en meerdere kleinere (afhaal)locaties in de andere kernen. Daarnaast levert Bibliotheek Oosterschelde ook andere diensten, zoals de Bibliotheek op School (DBOS).

SGP Reimerswaal staat voor een betaalbare bibliotheekvoorziening. De jaarlijkse cijfers laten zien dat steeds minder mensen gebruik maken van de bibliotheken als het gaat om uitlenen van boeken. Dat zet ook de exploitatie onder druk en roept de vraag op hoe de toekomst van de Bibliotheek in Reimerswaal eruit moet zien. We zetten ons in voor behoud van de bieb, maar wel zo dat hij betaalbaar blijft voor de inwoners.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.