Vrijwilligers en mantelzorgers

We leven in een tijd waarin economisch nut en participatie op de arbeidsmarkt hoog in het vaandel staan. Er is echter meer dan dat. Het is prachtig als mensen zich vrijwillig en belangeloos willen inzetten voor andere mensen. Daarom vindt SGP Reimerswaal dat we niet zuinig genoeg kunnen zijn op onze mantelzorgers en vrijwilligers. Door de vergrijzing neemt het aantal ouderen toe, waardoor ook de hulpvraag toeneemt. Waar mogelijk moet de gemeente vrijwilligers dan ook ondersteunen. Initiatieven uit de maatschappij, zoals kerken en verenigingen die omzien naar kwetsbaren, moeten op steun van de gemeente kunnen rekenen. Zeker bij het voorkomen van eenzaamheid moet daar gezamenlijk opgetrokken worden.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.