15 maart 2022

Boeren in goede handen bij SGP

Heeft u het gezien op NOS? Er was een debat over de gemeenteraadsverkiezingen met landelijke lijsttrekkers. Het is natuurlijk apart dat landelijke lijsttrekkers het woord voeren over gemeenteraadsverkiezingen (over nieuwe politiek gesproken), maar dat terzijde. Ook CU leider Segers nam deel aan dit debat over de gemeenteraadsverkiezingen en deed deze uitspraak: 'Er zal minder vee komen'.

Omdat het een debat is over de gemeenteraadsverkiezingen willen we daar graag op reageren. Hier ontstaat een duidelijk verschil met onze opvattingen voor Reimerswaal. We vinden het belangrijk dat er stappen gezet worden voor het klimaat. We zijn vóór groen en duurzaam. Maar we zijn tegen het opofferen van landbouwgrond, gedwongen onteigening van boeren en verplichte krimp van de veestapel. Voor zowel energie als voedsel moeten we niet afhankelijk worden van het buitenland. Dat leerde de periode van 1940-1945, maar ook de huidige situatie met Rusland leert ons dat!

Met die visie zullen we altijd kijken naar het beleid en onze afwegingen maken. Ook in de komende 4 jaar.